Q&A

eg sim card 등록 문의

by Bang

August 21th, 2017

Q

안녕하세요.

지난주 토요일 eg sim 카드 5만원권을 gs25에서 구매 후

등록을 하였는데, 5000원 미만이라 충전후 사용하라는 메세지가 나옵니다.


그래서 구매처인 gs25에 방문하여 새로운 eg sim으로 교체 요청을 하여

교체 한 usim으로 재등록을 해봐도 동일한 증상입니다.


고객센터에 토요일, 일요일, 금일 3일간에 걸쳐 계속 통화시도를 했지만 

전화 연결이 되지 않습니다.


고객센터에서 전화를 받는지 의심이 되네요.

우선 통화를 원하니

010-2321-8162 연락처로 전화주세요.

 

그리고 gs25에서 교체 한 usim카드가 정상적으로 반납처리(gs25시에서) 할 수 있도록 조치해주시길 요청 드립니다.


빠른 연락 요청 드립니다.


 

 

 

*It sometimes happens that your phone still is not working
after trying to do start-up procedure due to not being connected our wireless Network.
In advance, you will have to request your device details information so that
we will register yours info to the network management system.

Requests Procedures is as below.

Step 1 : Open the browser
Step 2 : Visit our website: http:// www.egsimcard.co.kr
Step 3 : Tap My account > Check Phone Number.
(1) Enter phone number on the sim card envelope.
(2) Tap the ‘here’ at the network (Trouble shoot wireless problem)
(3) Enter last 3digits serial no. on the sim card label.

(except character “F”)
Step 4 : Fill in the application form.
(1) Enter IMEi and Wi-Fi Mac address and phone model name
(2) Tap the Register button
(3) How to find out these info above?
: you can get these details in the setting apps on your own phone.
More about details :http://koreasimblog.blogspot.kr/2013/04/guide-to-setting-up-setting-up-internet.html

Step 5: We will register your device details information requested above within business hours below.
(1) It is processing time only less than 10 minutes.
(2) Business hours for registering device details information
- Monday to Friday : 9:00 ~ 22:00
- Weekend & Holidays : 9:00 ~ 18:00
(3) We will process your application after 09:00 next day if you submit your request after our business hours.

Step 6: Reboots your phone if the procedures is completed.
- You may get some message or pop-up and so on if connected to the network signal and then reboots your phone.
- System will send an email to you if the registration successful.

* Tracking Information
You may track the progress of this application by accessing onto www.egsimcard.co.kr ,
(1) Click Home > My Account > Check phone number.
(2) Enter your phone number. (omit “-“)
(3) Click “here” at Network (the troubleshoot wireless problem).
(4) Enter your sim number last 3 digits.
(5) You can check if your application completed or not.  

A

안녕하세요.
답변이 너무 늦어 죄송합니다.
5천원 미만 메시지는 여권 올리는 작업을 안 하신 경우에 나오는 메시지입니다.
심카드 구입 후에 m.egsimcard.co.kr에 접속하셔서 여권 올리는 작업을 하셨나요?
자세한 사항은 휴대폰 번호를 말씀해주시면 확인해드리겠습니다.
한 가지 덧붙이자면, 여권상의 국적이 한국이거나 외국인등록증 혹은 거소증을 소지하신 경우
이지심 사용이 불가한 점 참고 부탁드립니다.
감사합니다.


이지모바일